Senaste Kommentarerna

tisdag 17 november 2009

16 år och gravid

Jag satt och slötittade på MTV och såg en konstig reklamklipp om en kängurudräkt för barn som blivit gravida. Först funderade jag på om allt var en ploj, då dräkten var löjlig och oanvändbar. Och till slut så kunde jag inte hejda min nyfikenhet.
Jag var tvungen att gå in på MTV's hemsida för att se vad det handlade om...

Gravid

Och nu vet jag.
MTV drar igång en serie om gravida tonåringar och man får följa några unga par för att få en inblick i livet som unga gravid och alla de motgångar som blir en naturlig följd av detta: äktenskap, adoption, religionmotsättningar, skvaller, ekonomi, skolan, arbetet.

Jag hoppas att avsnitten visar hur det verkligen är att ha barn och att allt inte är gullegull hela tiden. Sömnlöshet, bajsblöjor, frånvaro ifrån vänner, ansvar plågsamma beslut är verkligenheten som många inte känner till.

Att vara barn är inte helt fel och vuxenlivet kommer till slut att hinna ikapp dig, varför vill barn skaffa barn och bli vuxna i förtid? Kanske kan MTV ge svar på denna fråga...

0 kommentarer: