Senaste Kommentarerna

fredag 4 februari 2011

Ett skepp kommer lastat

För två veckor sedan beställde jag en 3 meters strömkabel till min dator från HP. Så här levererades den till mig. Själva lådan, som kabeln låg i, vägde 300 gram. Denna låda låg i sin tur i en ännu större kartong. Och denna stora karton var inplastad och fastbunden på en 10 kilos träpall. Strömkabeln hade leveretats från tillverkaren Inventec i Shanghai. Nu förstår jag varför jag var tvungen att åka till postterminalen för att lösa ut paketet. Kabeln vägde en bråkdel av hela förpackningen. Otroligt löjligt!

Jag var mycket irriterad och arg, då personen på posten bad mig ta med mig allting, De ville inte ta hand om förpackningen. Efter en stunds argumenterande gick de med på att behålla pallen. Kanske insåg han att vanligt folk inte har en palldragare i bagageluckan. Kartongerna fick jag släpa med hem.

Hemma blev jag extra förbannad då jag såg att HP skickat fel typ av kabel. Jävla skitföretag, vart tog miljötänkandet vägen?

Wow! Har dom skickat med 5 laptopar

HP
Öh! En pytteliten låda i den stora lådan

HP
Vad har vi här? En strömkabel!

HP
Min fru fick ett hysteriskt skrattanfall när jag berättade vad jag varit med om. Tack och lov kunde jag dokumentera mardrömmen med min iPhone.

På måndag skickar jag tillbaka den felaktiga kabeln, och då ska jag gjuta in den med cement i en oljetunna och packa in den i en friggebod som jag virar in i plast.

Jag antar att DHL tjänade en hacka på denna leveras. Själv betalade jag 175 kronor, inklusive frakt. Nästa gång går jag till Elgiganten.

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

0 kommentarer: