Senaste Kommentarerna

måndag 25 juli 2011

Jämna Kumla med marken

Jag var och hälsade på en kompis i Kumla men jag måste säga att det tog emot. Att åka till Kumla alltså, kompisen gillar jag. Kumla är en ort fylld med bönder och det är svårt att höra vad dom säger för det kommer oftast dynga ur deras munnar. Kumlingarna har två hobbys och det är att köra gamla rostiga bilar eller så sitter dom hemma och drar en handtralla.

Så här såg det ut i vid infarten till Kumla när jag var där idag.


Strax därefter svängde jag förbi Smedstorp där medelklass bönderna bygger nya hus. Och så här såg det ut där.


Förstår ni varför jag inte gillar Kumla och kumlingarna? Vid infarten till Kumla finns en skylt som basunerar ut "Kumla en blomstrande kommun" och jag är benägen att hålla med om detta. En blomstrande kommun för pajaser och clowner.

Kumla's förra kommunalråd Dan Åke Moberg klagade på Örebro's skötsel av flygplatsen och startade en egen för att ta upp kampen med de stora flygbolagen. Premiärturen filmades av hans kollega halte Hans och alla passagerare sket på sig i brallan.


Nu är det inte så att alla kumlingar har defekta gener, några är fullt friska och kan umgås normalt med familjen... ja normalt enligt kumlingarnas egna mått.


Nej! Det är dags att jämna Kumla med marken och bygga en gigantisk parkeringsplats.

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

1 kommentarer:

Hahaha...Vart fan får du allt ifrån!Asgarv...;-)