Nyheten bland bloggare idag handlar om Feministiskt Initiativ som eldar upp 100 000 kronor, som en manifestation för rättvisa löner mellan kvinnor och män.
Upprördheten är stor och man kan läsa kommentarer som "förakt för vanligt folk", puckade kvinnor".
Men allt det egenligen handlar om är priset för reklam. Vad kostar det att nå ut med ditt budskap? Hur mycket måste man betala för att få exponering.
Gudrun Schyman och FI gjorde något mycket smart. Man fick enorm publicitet för 100.000 kronor och hamnade på varande nyhetssida och på tv. Och självfallet fick man ut sitt budskap. Gudrun har visat att hon har makten att med små medel nå ut till den breda massan.
Så vem tycker att Feministiskt Initiativ är osmart nu?
Läs mer om smarta Gudrun:
Här, här, här, här och här.
snabbisen - din snabbaste väg till lycka
2 kommentarer:
Det har inte slagit dig om pengarna hade gått reklam så hade någon annan medmänniska fått del av dessa pengar för betala huslån m.m. Sedan hade banken fått pengar för kunna ge nya lån osv...
Visserligen, men poängen med reklam är ju att nå ut och ett så litet parti som FI får inte den gratisreklam som riksdagspartierna och SD får av media.
Skicka en kommentar