Reklambyrån Target Marketing i Kanada slår under bältet i sin reklamkampanj för BH:ar. De använder den skeva perspektiv på kroppsbilden som matats ut till kvinnor under många år som som handlat om att kvinnan inte duger som hon är. Om kvinnan ska duga som "kvinna" måste hennes bröst se ut på ett visst sätt. Men oroa er inte Target Marketing har lösningen till alla värdelösa kvinnor - med den nya BH:n kommer du att accepteras i gemenskapen igen.
Kan ingen stätta stopp för dessa dumheter eller är loppet redan kört. Jag tänker på alla barn som kommer att känna sig otillräckliga redan innan de ens kommit in i vuxenlivet...
Och så ett jämlikt skämt om bröst och penisar:
En familj sitter runt middagsbordet och sonen frågar om han kan få ställa en fråga. Pappan svarar
" Ja visst, fråga bara"
Den unga mannen frågar sin pappa. "Pappa, hur många olika typer av bröst finns det?"
Pappan blir lite förvånad, men svarar " Jo min son, det finns tre olika sorters bröst. I tjugoårs åldern har kvinnan bröst som är som meloner, runda och fasta. Runt 30 - 40 års åldern är brösten som päron, fortfarande fina men lite hängiga. Efter femtio blir brösten som lökar"
" Lökar?"
" Ja, när du ser dem, får de dig att gråta".
Detta utlägg fick både mamman och dotterna att se rött, så dottern frågar "Kan jag ställa en personlig fråga? " Hur många typer av penisar finns det?"
Mamman blir lite förvånad, men ler, tittar på sin man och svarar
" Jo min dotter, en man går igenom tre faser. I tjugoårs åldern, är en mans penis som en ek, ståtlig och hård. Runt 30 - 40 års åldern är pensien som en björk, flexibel men pålitlig. Efter femtio blir penisen som en julgran".
" Julgran?"
" Ja, död från roten och kulorna hänger där bara som dekoration."
snabbisen - din snabbaste väg till lycka
1 kommentarer:
Hej Alfredo, ibland vet jag inte om du är allvarlig eller skojar med oss. Jag gillar vad du skriver i den här inlägget och jag hoppas att du menar allvar. Dagens ungdomar blir fruktansvärt märkta av den synnerligt fasansfulla kvinnoideal som reklambranschen har skapat tillsammans med mode-företagen. Varje dag ser man tusentals unga flickor visa sina outfits på sina bloggar och märkbart är att de är präglad av det ytliga och innehållslösa i livet. Dessa stackare kommer att växa upp och föra sina förvrängda bilder till sina barn. Ett lidande som leder till fortsatt lidande.
Henrika
Skicka en kommentar