Senaste Kommentarerna

söndag 17 april 2011

Bakfylla på söndagsmorgonen

Fy fan! Jag vaknade med baksmälla alldeles nyss och ångrar nu att jag drack de sista två glasen whiskey. Men jag borde anat detta redan igår kväll då det snurrade rejält i skallen när jag lade mig. Tack och lov sover barnen över hos mormor, för jag skulle inte orka med deras gnabbande just nu. Frugan sover fortfarande och hon lär inte vakna på ett tag.

Jag slog på tv:n och tittar på minnenas television med Arne Weise och inser att det här inte är något jag minns. Det är ett reportage från 1968 men då var jag inte ens född. Det är en film av Lennart Ehrenborg som handlar om hur man räddar Abu Simbel templet genom att skära den i bitar för att bygga upp den på en ny lokation. Riktigt imponerande måste jag säga.

Går sedan in på dn.se och kan inte sluta garva. Jag skrattar och skrattar. Det är en artikel om ett gruppboende som krävs på pengar, men det är inte artikeln som lockar till skratt utan bilden. Bilden på Pernilla Eriksson, närmast i kameran, är oslagbar. Hon ser så förvirrad och överraskad ut.

Damp
Varje dag borde vara en Glada Hudik föreställning på varje gruppboende i landet. Men det finns ingen ursäkt. En av de inneboende hade fått 225.000 kr för mycket och ny ville Försäkringskassan ha tillbaka pengarna. Jag tycker självklart att pengarna ska återbetalas. Det är enkelt att spendera andras pengar och när återkraven kommer blir man "chockad". Men alla har ett ansvar och då finns inga acceptabla ursäkter.

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

3 kommentarer:

Hahahahahahahahahahahahahahahah. Tack för garvet. Håller med om det sista. Har man tagit pengarna så ska man pröjsa tillbaka.

Vilket fejs. Har hon sett en skräckrulle ha ha ha. Och det var inte ens hon som fick räkningen. Ha ha!

Höhöhöh, du fick mig att pissa på mig av garv. Jag kan knappt titta på bilden utan att drabbas av hysterisk skrattanfall.