Senaste Kommentarerna

fredag 9 april 2010

Naken i sitt eget hem - Rätt eller Fel

Eric Williamson, 29, från Virginia USA riskerade 1 års fängelse för att han blottade sig.
Klockan är 05.30 på morgonen och Eric befinner sig i köket i sitt hem för att brygga kaffe. Han har just vaknat och står i sitt eget kök naken.

Utanför huset går en kvinna "Yvette Dean" och hennes 7-åriga son förbi. Kvinnan tittar in genom fönstret och ser att det står en naken man där. Hon tar genast fram sin mobiltelefon och ringer polisen.


Inom kort stormar polisen Erics hem med dragna vapen och han får veta att han är misstänkt för att ha blottat sig för en mindreårig.

Jag är pappa till en 5 årig flicka. Jag skulle aldrig komma på tanken att blotta mig för ett barn. Till synes står jag ensam i mitt eget kök, i mitt eget hem, tidigt en morgon, och har ingen tanke på att någon ska gå förbi och titta in genom mitt fönster och samtidigt ha med sig ett barn. Det är ju helt bizzart, säger Eric.


Domstolen rådgjorde under 20 minuter och slog fast att han ej var skyldigt till blotteri-anklagelsen. En av jurymedlemmarna berättade efteråt att han inte kunnat hålla sig för skratt under förhöret.




snabbisen - din snabbaste väg till lycka

0 kommentarer: